Digital markedsføringskunst?

By 5comments No tags Permalink 0

Å hei der, kjære leser, og velkommen til min nye blogg, som jeg skriver som en del av utdannelsen jeg tar – Digital markedsføring på Westerdals. Bloggen kommer til å omhandle både faglig stoff, og vilkårlige temaer jeg synser om og er opptatt av. (Og litt tøv innimellom.)

Helt i starten må jeg tilstå en ting: Da jeg søkte på denne utdannelsen, var det strengt tatt ikke fordi jeg hadde en brennende lidenskap for digital markedsføring. Jeg søkte mest fordi jeg tenkte “Jeg trenger en jobb. Hva kan jeg kanskje være god på? Hva trengs i arbeidslivet?” Og ikke minst – jeg hadde alltid hatt lyst til å gå på Westerdals.

Jeg jobbet lenge som DJ og musiker, men av forskjellige grunner ville jeg ikke holde på med det lenger. Jeg tjente aldri noe særlig godt; og jeg hadde lite lyst til å være 50 og en avdanket DJ/musiker.. Det var kult å være DJ når jeg var 25, men etterhvert som jeg ble eldre fikk jeg mer og mer lyst på en “vanlig” jobb.

Dermed Westerdals – Og jeg hadde lyst til å studere noe som kombinerte kreativt, og digitalt. Internett er jo tross alt fremtiden.

Så langt er studiet ganske interessant. Jeg merker jeg blir mer og mer interessert i faget, etterhvert som vi lærer mer. Men jeg har av og til vært litt i tvil om mulighetene til å være kreativ; til å skape noe. Jeg sitter av og til og ser med misunnelse på det Grafisk design og AD holder på med – leker, er kreative, tegner, klipper og limer, skaper noe fra bunnen av. Vi, derimot, skal bare selge det andre har skapt.. (Skjønt – er det ikke det de også skal?)

Uansett – Dammit, jeg vil skape, jeg og. For det er det som er min lidenskap! Og når jeg nå først har valgt dette studiet, så skal jeg jammen meg skape vakker digital markedsføring. Digital markedsføringskunst! Noe jeg kan stå for, og si “Dette har jeg lagt, med mine egne hender – håper du får glede av det”.. På samme måte som jeg gjorde når jeg lagde musikk.

Jeg vil lage gif’er som rører ved hjerterøttene til folk. Jeg vil lage en estetisk vakker epost-kampanje. Jeg vil lage en holdningskampanje for en fiktiv, fullstendig weird holdning – “Ja til mer global oppvarming i Syria” – og få folk til å si “Åh, for en fin kampanje.”

Går det an? Er det lov?

Jeg håper det. Jeg skal ihvertfall prøve! Og jeg kommer til å dokumentere forsøkene mine her på denne bloggen. Følg med!

 

some image
5 Comments
  • KP
    januar 13, 2016

    Det er absolutt lov! Du burde se Derek Sivers: http://sivers.org/wds

    • gaute
      januar 14, 2016

      Ah godt å høre 🙂 Will do!

  • Marius
    januar 14, 2016

    Godt fortalt! Tiësto holder det fortsatt gående sterkt, så ikke legg musikken helt død ennå;)

    • gaute
      januar 14, 2016

      Hehe godt poeng 😀

  • Ragnhild
    januar 19, 2016

    Kreativitet kommer i alle former! Ønsket om å skape noe kunstnerisk, og gleden som kommer fra det, hører helt klart hjemme i digital markedsføring. Og kanskje smitter det?

Leave a Reply

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *